جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقایسه سنسور جهت باد (بادنما) با قطب نمای داخلی و بدون قطب نمای داخلی

سنسورهای جهت باد (بادنما)، جهت تشخیص زاویه وزش باد بکار می روند. ساختار این سنسورها از دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تشکیل یافته است. بخش مکانیکی سنسور شامل بدنه و یک باله بوده که با وزش باد به آن باله در راستای باد قرار می گیرد. بخش الکترونیکی شامل یک زاویه سنج و یک بخش پردازش می باشد. زاویه سنج سنسور با توجه به زاویه باله میزان تغییرات زاویه وزیدن باد را تشخیص و سپس این مقدار توسط بخش پردازش ارسال می گردد.

سنسور جهت باد 010W

سنسورهای جهت باد در مدل های مختلفی تولید و ارائه شده است. اکثر این سنسورها در دو مدل با قطب نما و بدون قطب نما تولید می گردند.

سنسور جهت باد (بادنما) بدون قطب نمای داخلی

با توجه به اینکه سنسور جهت باد نرخ تغییرات جهت وزش باد را ارائه می نماید. باید یک مرجع اولیه جهت ارائه این نرخ تغییرات در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه زاویه جهت باد همیشه نسبت به شمال مغناطیسی بیان می شود بهترین مرجع جهت ارائه میزان نرخ تغییرات وزش باد نسبت به شمال مغناطیسی می باشد. به همین دلیل بر روی بدنه این سنسورها در محلی که نرخ خروجی تغییرات سنسور برابر با صفر می باشد یک علامت زده می شود تا کابر بتواند با در نظر گرفتن آن اقدام به نصب سنسور نماید. جهت این علامت باید به سمت شمال در نظر گرفته و سنسور نصب شود.

نمایش جهت شمال در سنسور جهت باد 020W شرکت پارس

این سنسورها با توجه به نداشتن قطب نمای داخلی دارای قیمت مناسبتری بوده ولی باید در نصب آن دقت کافی شود زیرا خطا در نسب باعث ایجاد یک انحراف اولیه در سنسور خواهد گردید. از طرفی با توجه به نسبی بودن داده سنسور در صورت متحرک بودن محل نصب امکان استفاده از این سنسورها میسر نمی باشد.

سنسور جهت باد (بادنما) با قطب نمای داخلی

این نوع سنسورها دارای یک قطب نمای داخلی بوده که سبب می شود همیشه خروجی سنسور نسبت به شمال مغناطیسی ارائه گردد. از این سنسور می توان بر روی بویه ها و یا کشتی ها و یا محل های که تغییر حرکت و یا زاویه دارند استفاده شود.

شرکت دانش پژوهان آفتاب پارس در محصولات تولیدی خود دارای هر دو نوع سنسور ذکر شده می باشد.

لازم بذکر است در صورت نیاز، امکان سفارشی سازی هریک از محصولات و ارائه آنها با قطب نما و یا بدون قطب نما میسر است.